Rosii pure
in bucatariile italiene

Rosii pure. Pasiune pura

1850

Un deschizator de drumuri

A pioneer<

Giovanni Mutti (1804 - 1894) este unul dintre primii care au practicat rotatia culturilor.

Intr-o incapere unde se tin toate documentele istorice si premiile primite de companie, se afla un bust al lui Giovanni Mutti cu inscriptia: „Fermier eminent extrem de intreprinzator in utilizarea sistemului sideral”. Sistemul in discutie, utilizat in prezent in agricultura organica, ia in calcul influenta soarelui si a lunii asupra culturilor de plante. Dupa mai multe experimente, Giovanni Mutti (1804 - 1894) a devenit un adevarat inovator prin aplicarea tehnicii rotatiei culturilor in agricultura. Aceasta a permis solului sa-si recapete nutrientii, reducand utilizarea fertilizatorilor naturali si chimici. Rotatia culturilor este o activitate importanta in agricultura moderna, fiind dovada faptului ca secretul rosiilor de exceptie sta in traditiile stravechi din zona rurala.

1899

Aventura incepe

The adventure begins<

Ferma Fratelli Mutti a luat fiinta si, odata cu ea s-a format si legatura dintre Mutti si orasul Parma.

Nepotii lui Giovanni, Marcellino Mutti (1862 - 1941) si fratele sau, Callisto (1870 - 1936), au pus bazele companiei Fratelli Mutti. Traditia in agricultura a familiei s-a axat in principal pe prelucrare, insa rosiile se procesau tot cu ajutorul metodelor artizanale, care deveneau tot mai eficiente cu fiecare an. Industria in continua dezvoltare a rosiilor incepuse sa prinda radacini.

1909

Viziunea unei industrii

The vision of an industry<

Necesitatea de a conserva unul dintre cele mai de pret daruri ale naturii

Ugo Mutti (1893 - 1980) era foarte tanar atunci cand a gandit un proces menit sa transforme afacerea familiei in domeniul agricol. Acesta i-a sugerat tatalui sau, Marcellino, sa fondeze o mica fabrica care sa produca extract de rosii. Tehnica de pregatire de mai sus tocmai fusese pusa la punct, iar concentratul de tomate, in loc sa fie conservat sub forma unor bare dreptunghiulare, putea fi de acum inainte imbuteliat in conserve. Acesta a fost un moment decisiv pentru viitorul industriei alimentelor conservate, iar produsul a inceput sa fie vandut sub brandul Mutti chiar de la inceput. Cunoscuta sub denumirea de „conserva nera" (conserva neagra), aceasta a fost predecesorul concentratului de rosii modern.

1911

Doi lei este marca inregistrata

The two-lion brand is registered<

Mandrie, curaj si comanda: cei doi lei Mutti detin toate calitatile necesare pentru un viitor lider.

Marcellino Mutti si-a inregistrat brandul in acelasi an in care s-a organizat o expozitie internationala prin care se sarbatoreau 50 de ani de la unirea Italiei. Aceasta prezinta doi lei luptand, care par sa apere primele premii castigate de brand, redate in centru. Aceste premii importante erau un testament al pasiunii cu care isi producea concentratul de rosii. Intr-o tara in care analfabetismul era inca ceva obisnuit, companiile alimentare trebuiau sa-si promoveze produsele printr-o imagine simpla si de efect. Aceasta imagine trebuia sa fie de neuitat si usor de recunoscut in magazinele locale. Am stiut ca logo-ul Mutti a fost un succes atunci cand magazinele au cerut iar si iar reaprovizionarea cu concentratul de la brandul cu doi lei!

1914

Gran Croce (cel mai inalt ordin de merit din Italia)

<em>Gran Croce</em> (the highest order of merit in Italy)<

Procesul nostru de productie industriala a fost premiat cu aceasta prestigioasa distinctie.

La scurt timp dupa inceperea productiei de rosii, calitatea produselor noastre devenise deja legendara si Mutti a inceput sa primeasca primele premii importante. Dupa Medaglia d'Oro di 1° Grado (medalia de aur de prim grad) de la expozitia din 1911, a urmat premiul Gran Croce, o distinctie italiana care se acorda impreuna cu inscrierea in paginile in Gran Libro d'Oro dei Benemeriti del lavoro (Pagini aurii – Premiile pentru munca), in analele istoriei. Fiind un produs alimentar usor de depozitat si de comercializat, extractul de rosii Mutti a devenit simbolul excelentei gastronomice in Italia. Din acel moment, nenumarate distinctii au evidentiat calitatea produselor noastre. Acestea stau la baza relatiei de incredere pe care Mutti a creat-o cu clientii sai in decurs de peste o suta de ani.

1922

Incepe productia de concentrat

Production of double concentrate begins<

Dezvoltarea metodelor de conservare au dus la obtinerea unui produs de exceptie.

Concentratul a parcurs un drum lung de la prima productie sub forma de „conserva nera", pregatit in oale mari, timp de multe ore, apoi uscat la soare. Datorita inventiei modalitatii de preparare de mai sus, a aparut concentratul, urmat de concentratul dublu apoi, din 1938, concentratul triplu. Și ambalajul a suferit modificari majore: cutiile mari folosite de negustorii din aprozare pentru a vinde concentratul consumatorilor au fost inlocuite cu ambalaje mai mici, adecvate consumului casnic. Astfel, concentratul Mutti si-a facut loc in bucatariile italiene, cat si in multe feluri de mancare. Succesul la public a fost unul rasunator; oamenii erau acum incantati deoarece se puteau bucura de mancarea lor favorita pe toata durata anului.

1927

Mutti se extinde in toata provincia Parma

Mutti expands across the Parma province<

Prin succesul produselor cum este concentratul, Mutti isi mareste afacerea prin achizitia unei imense fabrici de ambalare.

Italia a suferit o severa criza economica in perioada interbelica, care a afectat multe companii de ambalare alimente din provincia Parma. Strategia Mutti a mers pe ideea de mentinere a unei afaceri stabile, astfel incat a decis sa achizitioneze companii care erau in stare de criza. Salvand aceste fabrici si pe angajatii din cadrul lor, Casa a putut sa ajute multe familii din zona. Era o modalitate de a contribui la viata comunitatii. Afacerile erau achizitionate intr-o succesiune rapida pana in 1940. Insa cel de-al doilea razboi mondial se apropia cu repeziciune, iar expansiunea Italiei si a companiilor italiene au fost puse iar in asteptare.

1951

Concentratul la tub,
simbolul boom-ului economic postbelic

Concentrate in a tube, a symbol of the<br />post-war economic boom<

Mutti se extinde în provincia Parma. O lovitură de intuiție genială de către familia Mutti înseamnă că marca de doi leu este lansată în întreaga țară.

Mutti se extinde în provincia Parma. Aceste zile, nu este nimic surprinzător în ceea ce privește conservarea alimentelor într-un tub de aluminiu. Dar, în 1951, această formă de ambalare era sinonimă cu cremă sau pastă de dinți: ideea de a pune concentratul de tomate într-un tub a reprezentat o revoluție majoră, atât pentru industria de conservare, cât și pentru milioane de familii italiene. Ideea a fost prezentată de întreprinzătorul Ugo și discutată în cadrul unei întâlniri de familie. Ugo a convins cu ușurință pe frații Mutti să-și sprijine prin testarea unei noi linii de producție special concepute pentru a se concentra într-un tub. Odată ce oamenii și-au depășit surpriza inițială, au fost câștigați de natura practică și de banii pe care ei i-ar putea salva. Concentratul nu a stricat, pentru că nu mai era în contact cu aerul și putea fi folosit după cum este necesar. În plus, capacul în formă de cartuș era util pentru gospodine. Legendarul "tub de ceapă" a sosit.

1961

Evolutia gustului

The evolution of the taste

Lansarea sosurilor de-a gata, cum ar fi Verdurine, reflecta schimbarile prin care trece mediul social.

Modificarile sociale imense care s-au petrecut in timpul anilor '60s se refera la faptul ca femeile isi cereau dreptul la timp personal, facandu-si intrarea in lumea profesionala. De asemenea, aceasta insemna ca femeile aveau noi cerinte: mancarea trebuia sa fie mai practica, astfel incat timpul petrecut in bucatarie trebuia sa fie cat mai scurt, fara a afecta insa bunele obiceiuri alimentare. Mutti a anticipat aceste noi asteptari, gandind produse noi cum ar fi sosul de rosii Verdurine. Aceasta inovatie a Mutti a consolidat rolul brandului cu doi lei ca deschizator de drumuri si continua sa tina cont de nevoile clientilor sai in cadrul unei societati in continua schimbare.

1971

Aparitia Mutti Tomato Polpa

Arrival of Mutti Tomato Polpa

fieldsThis pulp still epitomises the two-lion brand around the world today.

Anii '70 au inceput cu un sir de evenimente neasteptate, pus in scena de Ugo Mutti. Acesta si-a propus un obiectiv ambitios: sa creeze un produs proaspat, gata de folosit, cu o consistenta mai putin apoasa decat rosiile decojite. Dupa mai multe incercari si cu ajutorul unei metode de procesare la rece inovativa, a fost creata legendara pulpa de rosii. Acesta continua sa fie si astazi produsul de referinta al Mutti si este apreciat de milioane de bucatari din intreaga lume, pentru gustul sau proaspat si calitatea rosiilor. Bucataria dumneavoastra va fi invadata de poezie!

1986

Rosiile Mutti sunt imbuteliate

Mutti tomatoes are bottled

fields.Italian food habits continue to evolve. With tomatoes packaged in a bottle, quality is, quite literally, transparent.

De indata ce tehnologia a facut posibila utilizarea sticlei in industria conservelor alimentare, Mutti a inceput sa utilizeze acest material, care nu doar ca este reciclabil, ci are si bune calitati in ce priveste conservarea si expune frumusetea produsului. Astfel, a luat nastere o gama dedicata integral pulpei de rosii. Decizia a fost luata de Marcello Mutti (1940), care a jucat un rol activ in dezvoltarea companiei din 1965. Pulpa de rosii imbuteliata a devenit un catalizator in industria conservelor alimentare de pe piata italiana si calitatea brandului doi lei s-a asigurat ca iese in evidenta pe rafturile supermarket-urilor.

1994

Avantul unei noi generatii

Momentum of a new generation

Noua generatie Mutti duce mai departe traditia familiei. In acelasi an, Casa este selectata de criticii culinari de seama Gault & Millau pentru calitatea produselor sale.

In timp ce prestigioasa revista de gastronomie frantuzeasca Gault & Millau lauda calitatile extraordinare ale pulpei de rosii Mutti in Europa, Francesco Mutti, fiul lui Marcello, a devenit noul diretor general executiv al companiei. Succesor de seama al mai multor generatii devotate rosiilor si modalitatii de conservare a acestora, el a dus mai departe traditia familiei, prin implementarea de idei noi si indraznete. Acesta a reorganizat integral latura comerciala a afacerii, creand o unitate de cercetare si dezvoltare, si a proiectat si a lansat noi produse, raportand succese pe pietele internationale noi. Ca lider pe acest sector de piata, Mutti a continuat sa promoveze dezvoltarea sustenabila a produsului sau „fabricat in Italia”.

1999

Certificarea Check Fruit este dovada agriculturii integrate. Certificare fara organisme modificate genetic

Check Fruit certification is proof of integrated farming. GMO-free certification.

Mutti tomatoes are the epitome of excellence, and the brand establishes itself as a leader in quality control.

Prima consecinta a deciziei "nimic altceva decat rosii" a fost primirea certificatelor de productie integrata de la Check Fruit. Aceste distinctii au fost o dovada a echilibrului dintre gustul incomparabil al rosiilor Mutti, procedurile de calitate implementate in productie si respectul nostru pentru mediul inconjurator. Aceasta evaluare ia in considerare toate etapele de productie si este efectuata periodic pentru a verificarea mentinerii promisiunii de calitate pe termen lung. Doi ani mai tarziu, productia a fost certificata ca fiind fara OMG (organisme modificate genetic). Acesta distinctie reprezinta o garantie in plus pentru client in ceea ce priveste gustul si autenticitatea aromelor pentru acest ingredient esential din dieta mediteraneana italiana.

2000

Lansarea premiului pentru calitate Pomodorino d'oro (Rosia de aur)

Launch of the <em>Pomodorino d'oro</em> (Golden tomoto) quality award

Calitatea pe care o aducem pe mesele dumneavoastra merita sa fie recunoscuta.

In urma cu cincizeci de ani, Francesco Mutti a decis sa prezinte premiul pentru calitate Pomodorino d'oro (Rosia de aur) fermierilor care aveau cele mai bune rezultate in culturile lor de rosii, cu productie de fructe cu caracteristici nutritionale si organoleptice optime. Premiul pentru calitate Pomodorino d'oro este o celebrare a legaturii dintre oameni si natura. Este un testament al cautarii continue a imbunatatirilor de care beneficiaza toata lumea: fermierii, Mutti si clientii.

2007

Lansarea sosurilor
semi-preparate Mutti

Launch of Mutti <br />ready-made sauces

Rosiile stau la baza inovatiilor noastre. Aceste sosuri va ofera nenumarate posibilitati de diversificare a preparatelor.

Pasiunea Mutti pentru rosii si dorinta de continua inovare a dus la obtinerea unor sosuri semi-preparate. In retele ale, Mutti combina rosiile decojite proaspat procesate cu un strop de concentrat pentru a imbogati aromele. Apoi, adaugam ingrediente neprocesate de cea mai buna calitate pentru a va aduce pe masa patru variante delicioase cu care sa va rasfatati simturile.

2010

Proiect in colaborare cu WWF Italia pentru masurarea impactului asupra mediului inconjurator

Joint project with WWF Italy to measure environmental impact

Productie de calitate cu respectarea fata de mediul inconjurator.

Prin intermediul parteneriatului cu WWF Italia, Mutti a initiat un proiect de cercetare si analiza menit sa masoare impactul consumului de apa si energie implicat in productia de rosii. Fondul International pentru Natura a devenit un aliat de baza in analiza profunda a proceselor de productie si in stabilirea masurilor de reducere a consumului de apa si energie. Am inteles repede ca daca am putea reduce consumul de apa din fabricile noastre, putem taia si din consumul de apa cel mai mare – din culturile de rosii. Astfel, am initiat discutiile cu fermierii pentru a identifica pasii de urmat in vederea protejarii mediului inconjurator, garantand in acelasi timp pentru calitatea produselor noastre. Comunitatea fermierilor Mutti si expertii WWF Italia nu au fost nicicand mai uniti si motivati sa reduca utilizarea de resurse naturale si sa caute sa obtina o calitate superioara.

2012

Sosul Baby Roma iese pe piata

Baby Roma sauce hits the market

Un sos special pentru o experienta culinara unica.

Gusturile se schimba in mod constant pe masura ce clientii devin mai rigurosi in alegerea produselor care fac diferenta intre felurile de mancare. Mutti alege cele mai bune rosii Daterrini pentru a asigura dulceata neasemuita a acestui fruct incantator pe toata durata anului.

2013

Fabrica Fiordagosto isi deschide portile in Oliveto Citra, Campania

The Fiordagosto factory opens its doors in Oliveto Citra, Campania

Brand-ul se dezvolta in mod viabil, protejandu-si rosiile si ogoarele.

Alta Valle del Sele din Campania este o vale speciala unde rosiile sunt oaspeti de seama la fiecare masa. In Fiordagosto din Oliveto Citra, Mutti a adus tot know-how-ul si experienta acumulate pentru expune rosiile caracteristice acestei parti a Italiei.

2014

O noua campanie publicitara care sa ne promoveze povestea

A new advertising campaign to tell our story

Noua reclama dezvaluie universul Mutti, cu toate etapele, de la samanta la produsul din farfurie, si legaturile dintre acestea.

Am ales versurile poetului modernist Pablo Neruda, autorul scrierii Oda rosiilor. Acest poem exprima in mod cu totul extraordinar legatura puternica pe care am creat-o cu pamantul, comunitatea care traieste acolo si clientii nostri de mai mult de o suta de ani. Suntem onorati sa facem parte din aceasta mare familie care isi canalizeaza energia cultivarii rosiilor si expunerii tuturor aspectelor acestora. Mutti si-a luat obligatia de a atage atentia publicului asupra minunatelor caracteristici ale atator specii diferite, de la Rotondo di Parma la Cherry, si de la Baby Roma la rosii decojite. Respectam identitatea fiecarei specii si vi le punem pe masa intr-o completa simplitate, garantata de verificarile stricte efectuate in timpul procesarii. Oferim pur si simplu rosii: cele mai bune rosii, desigur.